A GDPR az Európai Unió új, 2018. május 25-ével hatályba lépő rendelete, amely a személyes adatok védelmével, kezelésével foglalkozik. Minden olyan vállalkozásra vonatkozik a rendelet, amely személyes adatokat tárol. Az internet világában az egyik legnagyobb terület, melynél átalakítja az adatkezelési szokásokat, a webáruház. Az ezzel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat fogjuk bemutatni.
Az egyik legfontosabb változás, hogy a GDPR minta adatkezelési tájékoztatók helyett egyedi dokumentumokat követel meg, mivel tételesen fel kell sorolni és be kell mutatni az adott webshopra jellemző adatkezeléseket. Mivel valószínűleg nincs két egyforma webshop, így nem lesz két pontosan egyforma adatkezeléseket végző vállalkozás sem.
Egy másik jelentős változás, ami a különböző űrlapokhoz tartozik. Amikor személyes adatokat ad meg a felhasználó, akkor el kell fogadnia az elkészített adatvédelmi tájékoztatót, melynek tartalmaznia kell minden információt, mely az adatok tárolásával, kezelésével, továbbadásával foglalkozik. Ez biztosítja azt, hogy a felhasználó, vásárló tisztában van azokkal a feltételekkel, melyek az adatok kezeléséhez tartoznak.
A marketinget tekintve is jelentős változások vannak érvényben. Az Adwords remarketinghez előzetesen hozzá kell járulni azoknak a felhasználóknak, akik szeretnének ilyen hirdetéseket látni. Akik nem járulnak hozzá, nem kaphatnak ilyen hirdetéseket.
A marketinghez tartozik (e-mail marketing) a hírlevél is. Itt olyan megerősítésre van szükség, melyben a felhasználó kijelenti, hogy elolvasta és elfogadja az adatkezelési feltételeket, valamint tevőlegesen, saját maga iratkozik fel a hírlevélre. Azok az adatbázisok, melyek korábban nem így készültek el, újra fel kell, hogy iratkoztassák a felhasználókat a hírlevél-listájukra.